Reklamáció és a termék visszaküldése
Az alábbi reklamáció kódex szerves részét képezi az Eladó fél által meghatározott Általános Üzleti és Szerződési Feltételeknek – Eladó fél: Webtip s.r.o. , székhely:318 00 Plzeň, Křimická 79, Csehország, adószám: CZ26384957; cégjegyzékszám: 26384957, továbbiakban (“Eladó”), www.hawaj.hu webáruház.
Részletes információ
- A reklamáció folyamata
A reklamáció folyamata
1) emailben küldjön értesítést a reklamacio@hawaj.hu email címre.
2) a terméket az össze tartozékával egyszerű csomag formájában (nem utánvéttel) az alábbi címre. A terméket olyan csomagolással lássa el, amely meggátolja annak sérülését.
Frogman s.r.o. / 19460E
East Gate Business park B1 - Magyar Posta
2151 Fót3) a csomag tartalmazzon egy részletes leírást a meghibásodásról, illetve sérülésről, valamint az Ön címét és telefonos és email elérhetőségét, valamint azt, hogy a reklamáció intézésének milyen módját részesíti előnyben.
4) szintén tartalmazza a csomag a termék vételéről szóló igazolást - számlát.
A reklamáció lefolytatása az alábbi rendelkezések alapján történik.
- I. Általános rendelkezések
I. Általános rendelkezések
Az alábbi reklamáció kódex szerves részét képezi az Eladó fél által meghatározott Általános Üzleti és Szerződési Feltételeknek – Eladó fél: Webtip s.r.o. , székhely: 318 00 Plzeň, Křimická 79, Csehország, adószám: CZ26384957; cégjegyzékszám: 26384957, továbbiakban (“Eladó”)
A vásárlónak meg kell ismerkedni a Reklamációs Kódex és az Általános Üzleti és Szerződési Feltételek tartalmával mielőtt rendelést adna le. A vásárló tudomásul veszi, hogy a reklamáció ügyintézéséhez köteles a Webtip s.r.o. részére minden szükséges információt rendelkezésre bocsátani, és minden segítséget megadni, és a Webtip s.r.o.-val együttműködni; máskülönben a reklamáció ügyintézésének az ideje elhúzódik a vásárló hibájából kifolyólag, mivelhogy nem működött együtt a Webtip s.r.o.-val és nem adta meg a szükséges segítséget.
A vásárló a vásárlás megtételével és a megvásárolt termék átvételével jelzi, hogy egyetért jelen Reklamációs Kódex tartalmával.
Az itt meghatározott feltételek kipótolják az Általános Üzleti és Szerződési Feltételek kondícióit és feltételeit. Ha a megfelelő feltétel vagy kondíció nincs meghatározva a Reklamációs Kódexben, akkor a szóban forgó kondíció vagy feltétel az Általános Üzleti és Szerződési Feltételek részeiben kerülnek meghatározásra. Ha a szóban forgó kondíció és feltétel az Általános Üzleti és Szerződési Feltételek részeiben nem kerülnek meghatározásra, akkor a vonatkozó törvények válnak mérvadóvá.
A megvásárolt vagy elfogadott szolgáltatások közül bármilyen karbantartásra vonatkozó reklamáció kerül megtételre, akkor a szóban forgó szolgáltatás esetében az Általános Üzleti és Szerződési Feltételek válnak irányadóvá.
- II. Termék minőségével kapcsolatos reklamáció
II. Termék minőségével kapcsolatos reklamáció
A garancia megtétele a Webtip s.r.o. által kibocsátott a megvásárolt termék vásárlási dokumentuma (számla) ellenében lehetséges.
A garancia érvényesítéséhez elég a számlaszám megadása. A számla vásárlást igazoló okmányként való bemutatása nem szükséges.
Ez a dokumentum (számla) tartalmazza az összes lényeges jogszabály által előírt és a reklamációkra vonatkozó lényeges információt (a termék nevét, a garancia idejét, az árat, a mennyiséget és a sorozatszámot).
Ha a vásárló kifejezetten kéri, akkor a Webtip s.r.o. kiállíthat egy garanciára vonatkozó bizonyítványt. Általánosságban szólva, ha a helyzet természete megengedi, a garanciára vonatkozó bizonyítvány helyett egy vásárlási dokumentum kerül kiállításra az eladó által a vásárló részére, ami tartalmazza a lényeges információkat.
Ha a kiállított garancia megkívánja, a Webtip s.r.o. a garanciára vonatkozó bizonyítványban részletezi a tartalmat, az alkalmazás körét, időtartamát és a reklamáció menetét. A garanciára vonatkozó bizonyítványban a Webtip s.r.o. kimondja, hogy a vásárlónak joga van a szóban forgó termék megvásárlásához és ez nincs hatással a garancia esetleges reklamációjára.
1. Időtartam
A reklamáció gyakorlásának az időtartama akkor kezdődik, amikor a vásárló elfogadja a terméket, azon a napon, ami a vásárlási dokumentumban vagy a garancia bizonyítványban fel van tüntetve.
A Vásárló jogosult arra, hogy a hibás fogyasztási cikkekre (kozmetikai cikkek, drogériai cikkek stb.) reklamációt terjesszen elő a megadott időhatáron belül:
A 10.000 Ft-ot elérő, de a 250.000 Ft-ot még nem elérő ár esetén 2 év a jótállási idő.
250000 Ft eladási ár felett 3 év a jótállási idő.
Vállakozók és cégek esetében a garancia időtartama 12 hónap.
A vásárlók-vállalkozók részére eltérő garanciális időszak kerül meghatározásra; kivéve, ha a szóban forgó terméken kifejezetten más garanciális időszak van feltüntetve. Az ilyen termékek a következő módon vannak felcímkézve.
A garanciális reklamáció időtartamának kiszámítása azon a napon ér véget, amikor a vásárlás napjától számított megfelelő számú hónap lejár.
A garanciális reklamáció időtartama hónapokban kifejezve minden termékre vonatkozólag az Eladó webáruházában kerül kikötésre és a vásárlási dokumentumban világosan fel van tüntetve.
Ha a meghatározott időszakban nem lett megreklamálva, akkor a mindenkori termékfelelősségi jog megszűnik.
Ha a reklamációt jóváhagytuk, és csereterméket küldünk a hibás termék helyett, akkor a garanciális reklamáció időtartama a cseretermék kiszállításának időpontjától számítandó.
2. Minőség kézhezvételkor
Az Eladó köteles a vásárlónak a termék átvételekor hiba mentes terméket adni. Különösen, az Eladó köteles a vásárlónak a termékek átvételének pillanatában a következő pontokat teljesíteni:
- A termék jellemzői a felek által elfogadásra kerültek vagy (ha nem születik megállapodás) a termék jellemzői az Eladó vagy a gyártó által kerülnek meghatározásra vagy a vásárló által hivatkozással a termék jellemzőire és a kapcsolódó reklámra.
- A termékeket az Eladó által meghatározott célokra lehet felhasználni, olyan célokra amelyekre az effajta termékek általában használandóak.
- A termékek a megfelelő mennyiségben, méretben vagy súlyban kerülnek átadásra.
- A termékek megfelelnek a törvényi előírásoknak.
- Ha a termék az átvétel napjától számított 6 hónapon belül meghibásodik, akkor a termék az átvételkor is hibás lehetett, kivéve, ha az Eladó ezt másként nem bizonyítja.
- III. Garanciára vonatkozó feltételek
III. Garanciára vonatkozó feltételek
1. Minőség-ellenőrzés
Amikor a szállítmányozó cég átadja a termékeket, a vásárlónak alaposan és megfelelően ellenőriznie kell a kiszállítást (a csomagok számát, a csomagok sértetlenségét, csomag céglogós szigetelőszalagjának sértetlenségét) és a szállítólevél tartalmát.
Azon a napon, amikor a termékek átvételre kerülnek, a termékek teljességét a vásárlónak le kell ellenőriznie; különösen, minden kiszállított alkatrészre.
A termékek a szállítmányozó által történő kiszállításakor esetlegesen előforduló bármilyen inkompatibilitást vagy összeférhetetlenséget azonnal jelenteni kell az Eladónak, és ezt fel kell tüntetni a szállítólevélen, amikor is a vásárlónak lehetősége van a kiszállítás és a termék átvételének a megtagadására. Bármilyen inkompatibilitás történik, azt azonnal jelenteni kell a következő e-mailcímen: info@hawaj.hu vagy az itt található kapcsolati űrlapon keresztül. Emellett, a Webtip s.r.o. azt ajánlja, hogy a csomagban keletkezett esetleges hibáról, sérülésről a vásárló mellékeljen egy fényképet.
A garanciára reklamációjára vonatkozó törvényes határidőt ez a rész nem érinti. Minden hiányos szállításból vagy sérült csomagolásból származó reklamáció nem korlátozza a vásárló jogait, hogy a reklamációhoz való jogát érvényesítse; de lehetővé teszik a Webtip s.r.o. részére, hogy nem ütközik vásárlási megállapodásba.
2. Reklamáció
A garanciális problémákra vonatkozó bejelentés megtehető írásban az ügyfélszolgálat felé a reklamacio@hawaj.hu e-mail címen.
A Vásárló postai úton elküldi a terméket a Webtip s.r.o. vevőszolgálat címére (WEBTIP – ID19460, Frogman s.r.o., Környei út 44, 2800 Tatabánya) majd a szállítmány feladási számát eljuttatja a reklamacio@hawaj.hu emailcímre.
A visszaszállításnak tartalmaznia kell a megreklamált termékeket (beleértve az alkatrészeket és a tartozékokat); ezenkívül a Webtip s.r.o. azt ajánlja, hogy a vásárló mellékelje a vásárlási dokumentumot vagy egyéb a vásárlást bizonyító dokumentumot, ami szerint a garanciális reklamáció érvényesíthető, egy részletes leírást a hibákról, sérülésekről és elegendő mennyiségű elérhetőséget, (a küldő fél címét és telefonszámát) így a termékhiba azonnal azonosíthatóvá válik.
A Webtip s.r.o. javasolni fogja a reklamáció megoldásának módját (javítás, csere vagy pénzvisszafizetés).
A vásárló kap egy írásos dokumentumot az Eladótól, ami tartalmazza a reklamáció dátumát, a reklamáció tárgyát, és a kiválasztott reklamáció rendezési módot. Ezt a dokumentumot a vásárló e-mailben fogja megkapni, amint a termékek megérkeztek az Eladóhoz. A vásárló tudomásul veszi, hogy ha a reklamált termékek a tartozékokkal és kiegészítőkkel együtt nem kerülnek vissza az Eladóhoz, a vásárló – ha elállt a szerződéstől – a hiányzó tartozékok és kiegészítők árának levonásával a fennmaradó összeget fogja visszatéríteni.
3. Kompatibilitás
A vásárolt termékek tartozékainak más tartozékokkal történő helyettesítését nem hagyja jóvá a Webtip s.r.o. (kompatibilitás), gyártók és termékek beszállítói nem garantálják a kompatibilitást; és szoftver applikációk kompatibilitása, amely funkciók előzetesen nem voltak írásos formában a vásárló által megrendelve; és a szóban forgó termékekről a Webtip s.r.o. kimondja, hogy nem kompatibilisek.
4. Korlátozások
Ha a védőfólia pecsétje, az információs matrica vagy a sorozatszám megsérül, a vásárló megkockáztatja, hogy a reklamációja el lesz utasítva; kivéve, ha a szóban forgó termék a természetes elhasználódás során sérült. A pecsét és a sorozatszám a termék részét képezi, és mint ilyen nem korlátozza a vásárlót a termék használatában vagy kezelésében, mint amire a terméket amúgy is tervezték.
A garancia továbbá nem vonatkozik a következő okokból/tevékenységekből származó sérülésekre (de csak akkor, ha az ilyen tevékenység nem megszokott, és az ilyen tevékenységet a mellékelt használati utasítás nem tiltja):
a. mechanikai sérülés;
b. túlfeszültség (láthatóan égett alkatrészek vagy nyomtatott áramkörök) kivéve normál eltérések;
c. a termék használatának a feltételei (hőmérséklet, por, nedvesség, kémiai vagy mechanikai kondíciók) az Eladó vagy a gyártó által nem voltak közvetlenül meghatározva;
d. szakszerűtlen telepítés, használat, működtetés vagy hanyag karbantartás;
e. túlhasználat, vagy a vonatkozó dokumentumokban feltüntetett felhasználási feltételeknek nem megfelelően történő használat vagy az általános használattól eltérő használat;
f. nem minősített beavatkozás vagy paraméter beállítás;
g. a beállítás a vásárló által történt meg (festés, hajlítás, stb.);
h. természeti erők vagy vis major miatt;
a. helytelen vagy hibás szoftver használata miatt; és
j. helytelen vagy az eredeti eszközöktől eltérő eszközök használata; ha az nem a termék használatára vonatkozik és annak a használatát a használati utasítás nem tiltja.Ezek a korlátozások nem vonatkoznak azokra az esetekre, amikor a termékek jellemzői összeütközésbe kerülnek a fenti okok valamelyikével, amelyekben a vásárló és a Webtip s.r.o. megegyezett vagy azt az Eladó kijelentette; vagy olyan esetekben, amikor a termék szokásos használatából keletkezik a hiba.
A vásárolt szoftver garanciája csak a termék fizikai olvashatóságának megléte (a termék nem sérülhet, nem karcolódhat stb.) esetén érvénye. A vásárló a szoftver használatára jogosult felhasználóvá válik, és elfogadja a szoftvergyártó licenszfeltételeit, amint a védő emelek (védőfólia, védőpecsét, boríték stb.) eltávolításra kerültek vagy a digitális verzió letöltésre került. Ez nem vonatkozik a vásárlási megállapodással történő konfliktusra (a következő részekre tekintettel).
5. Tesztek
A megreklamált termék ellenőrzése csak a vásárló által meghatározott hibára terjed ki (ahogy az a reklamációs űrlapon meg lett határozva vagy a szóban forgó hiba a csatolmányban szereplő hibarészletező lapon fel van tüntetve). A Webtip s.r.o. azt ajánlja, hogy a hibát írásban adja le a vásárló, beleértve az elektronikus űrlapot is.
A vásárló tudomásul veszi, hogy a javításokat nem közvetlenül a Webtip s.r.o. végzi el, hanem a Webtip s.r.o. megkönnyíti azt, és a Webtip s.r.o. csak márkaszerviz központokkal működik együtt, kiadja ezeknek a termékeket megjavításra vagy kommunikál a márkaszervizekkel a javításról, a szállításról stb. A Webtip s.r.o. nem vállal felelősséget a javításokért.Ha a reklamációt elutasították, a vásárló elismeri, hogy a Webtip s.r.o. jogosult a vásárlónak kiszámlázni a márkaszerviz által a szóban forgó termékre vonatkozólag a meghatározott költséget a hiba diagnosztizálására és a termék visszaszállítására a márkaszerviz által meghatározott költségben.
A. Piszkos termékek
A garanciális reklamáció során az Eladónak jogában áll, hogy elutasítsa azokat a termékeket és/vagy alkatrészeket/kiegészítőket, amelyek piszkosak vagy nem felelnek meg az alapvető higiéniás követelményeknek. Az üzemanyagtartályt üresen kell visszaküldeni.
- IV. Reklamációk
IV. Reklamációk
1. Vásárló – Fogyasztó
A fogyasztó egy magánszemély, aki saját képességén belül cselekszik.
A vásárlók-fogyasztók reklamációiról az Eladó azonnal dönt vagy, ha a reklamáció természete másként nem követeli meg, de maximum három munkanapon belül (kivéve, ha a meghibásodást szakmai értékelés alá kell venni a termék vagy a szolgáltatás típusától függően).
A reklamáció ügyintézése befejeződik és a meghibásodást a Webtip s.r.o. késedelem nélkül megszünteti; maximum a garanciára vonatkozó reklamáció megtételét követő 30 napon belül. Amint a garancia érvényesítésre került, a 30 nap meghosszabbítható a fogyasztóval történő egyeztetés után; azonban ez az idő nem lehet indokolatlanul hosszú. Amint ez az időszak (meghosszabbított időszak) letelt, és a megreklamált hiba valóban bekövetkezett, a fogyasztót ugyanolyan jogok illetik meg, és a hibát javítani kell és a reklamációt le kell zárni.
2. Vásárló – Vállalkozó
A vásárlók-vállalkozók reklamációit az Eladó bírálja el maximum 40 nappal a reklamáció megtételét követően, amikor is a vásárlók-vállalkozók az általuk megadott e-mailcímre üzenetet kapnak és tudomást szereznek a reklamáció elbírálása során meghozott döntésről.
- V. Közös rendelkezések
V. Közös rendelkezések
A vásárló kap egy, a Webtip s.r.o. által kiadott írásos dokumentumot, amin fel vannak tüntetve a következő információk: a reklamáció dátuma, eredménye, javítás (ha történik ilyen) időtartama és az reklamáció elutasításának oka (ha van ilyen).
A reklamáció kezelése után, a telefonon keresztül, szöveges üzenetben vagy e-mailben tájékoztatja a vásárlót. Miután a reklamáció teljesen befejeződött a szállítmányozó a terméket automatikusan visszaszállítja a vásárló címére.
Ha a reklamáció jogos és elfogadtuk, és a termék meg lett javítva vagy ki lett cserélve, akkor a garancia időtartama a reklamáció ügyintézésének az időtartamára lesz meghosszabbítva, ami a garanciára vonatkozó reklamáció megtételének napjától kezdődik, és azon a napon ér véget, amikor a vásárlót a reklamáció eredményéről tájékoztattuk.
Ha a reklamáció jogos volt és elfogadtuk azt, a vásárló jogosult a reklamáció során felmerült költségek ésszerű mértékben történő megtérítésére; különösen a postaköltség megtérítésére. Az elszámolandó költségek nem tartalmaznak olyan tételt, mint a reklamáció során az személyautóval történő utazás költsége, expressz szállítás költsége stb. A költségek visszatérítése késedelem nélkül történik meg; de ennek ideje legfeljebb a garancia lejárta előtt egy hónap.
- VI. Záró rendelkezések
VI. Záró rendelkezések
A vásárló törvényes jogait ez a rendelkezés nem érinti.
A reklamációs kódex 2020. január 1-től lép hatályba, hatályon kívül helyezve a korábbi verziókat.
A reklamációs kódex a Webtip s.r.o. központi irodában, a boltokban és a weboldalon érhető el és ál a vásárlók rendelkezésére.
- Szerződéstől való elállás
Az alábbi reklamáció kódex szerves részét képezi az Eladó fél által meghatározott Általános Üzleti és Szerződési Feltételeknek – Eladó fél: Webtip s.r.o. , székhely:318 00 Plzeň, Křimická 79, Csehország, adószám: CZ26384957; cégjegyzékszám: 26384957, továbbiakban (“Eladó”), www.hawaj.hu webáruház.